Vælg det rette LMS
At få kundeservice af højeste klasse fra leverandøren bør være en af dine topprioriteter, når du skal vælge et Learning Management System (LMS). Funktionalitet og skalerbarhed er vigtigt for et LMS. Men, hvis du også får kundeservice i verdensklasse, vil du få endnu mere ud af systemet, end du går og regner med. Coleco giver dig her otte gode råd til, hvordan du finder det rette LMS.
Vælg det rette LMS:
Når du skal vælge et LMS, skal du sørge for, at du køber fra en udbyder med erfaring og ekspertise. Udbyderen skal nemlig kunne hjælpe dig med at implementere systemet, og gerne til en fornuftig pris. Dermed er godt på vej til at oprette et LMS, som giver gode brugeroplevelser. Dette kan få en afgørende effekt på din virksomheds økonomiske afkast.
Et LMS, som tilbyder fremragende kundeservice har mange, brugbare fordele for enhver virksomhed. De syv mest fremtrædende fordele er følgende:
1. Mere end lav pris:
God kundeservice ved indkøb af et LMS handler ikke udelukkende om, hvordan udbyderen håndterer købsprocessen. Kundeservicen handler i lige så høj grad om, hvordan udbyderen hjælper dig med at få mest muligt ud af systemet. LMS-udbyderen skal have et hold af trænede specialister. De skal hjælpe dig med at mestre systemets brugerflade og med at lære funktionerne at kende. Specialisterne kan derefter samarbejde med dit udviklingshold. Dermed kan du internt skabe brugervenlige kurser, tilpasset efter medarbejdernes behov.
2. Personlig support:
Personlig support er det, der gør den afgørende forskel for kundeoplevelsen med et LMS. En udbyder, som vægter kundeoplevelser højt, er villig til at tilbyde teknisk support. Hvis et problem opstår, vil udbyderen være der til at hjælpe dig med det. Derudover skal de også gerne give dig gode råd og redskaber til at undgå problemet fremadrettet.
3. Pålidelighed og tilgængelighed:
Det LMS I vælger, skal være pålideligt og lettilgængeligt for enhver medarbejder. Derfor er det vigtigt, at din udbyder ikke bare er hjælpsom og har den rette ekspertise. Udbyderen skal også sørge for, at dine data bliver opbevaret sikkert. Hvis der opstår tekniske fejl, skal de være klar til at hjælpe, således at kurserne ikke forsinkes. Medarbejdernes læring må ikke forhindres af noget som helst.
4. Gennemsigtighed i systemets omkostninger:
Et afgørende aspekt af god kundeservice er gennemsigtigheden af omkostningerne. Især når det kommer til priser og betaling. Du skal ikke have nogen grund til at være bekymret over budgetoverskridelser. Udbyderen skal sørge for, at du altid ved hvad det er, du betaler for. Hvis din kontrakt indeholder muligheden for at tilføje yderligere tjenester, skal udbyderen bede om tilladelse til at tilføje disse ekstra omkostninger.
5. Hurtig implementering:
Et brugervenligt LMS kendetegnes ved, at det er let at implementere. Du skal hurtigt kunne downloade softwaren eller tilgå den via en cloud-løsning. Du skal også kunne tilføje nødvendige data, uddelegere roller og lancere dit første træningskursus. Udover dette skal udbyderen sørge for, at du har alle de rette redskaber til at få implementeringen til at foregå smertefrit. Disse redskaber omfatter bl.a. online guides og demonstrationer til installation af tredjeparts-apps. Dermed undgår du enhver tænkelig forsinkelse, mens du samtidig kan fremskynde din LMS-tidslinje.
6. Større økonomisk afkast:
Teknisk support og hurtigere implementering resulterer i følgende: Et større afkast! Udbyderen skal sørge for, at de medarbejdere, der styrer systemet, bliver mere effektive, fordi de får den nødvendige støtte. Hvis du oveni købet gør din LMS-udbyder til en samarbejdspartner, kan I sammen arbejde på at forbedre kurserne løbende, og dermed få det maksimale udbytte af systemet.
7. Tilfredsstillende kundeservice:
Når din LMS-udbyder står for en fantastisk kundeservice, kan det mærkes hos medarbejderne. De vil nemlig have fri adgang til de kurser, de ønsker at tage, og få den fornødne viden, de har behov for. Dette vil gøre medarbejderne mere motiverede efter at opsøge nye kurser. Derudover bliver medarbejderne mere produktive, fordi læringen gør dem bedre til at håndtere deres udfordringer.
Konklusion:
Hvis din LMS-udbyder tilbyder kundeservice i verdensklasse, kan du forvente økonomisk fremgang, da medarbejdernes udvikling skaber et bedre afkast for dig. Derudover vil udbyderens støtte sørge for, at dine medarbejdere altid har tid til at forbedre sig yderligere, hvilket vil gøre dem endnu mere produktive.
Et sidste godt tip til at finde den rette LMS-udbyder er, at du undersøger udbyderne på markedet godt og grundigt. Derudover bør du også slå anmeldelser og vurderinger af udbyderne op, for at få indblik i, hvordan kundeservicen har været for deres nuværende kunder.
Vil du vide mere om valg af LMS anbefaler vi, at du læser vores opslag om LMS og virksomhedskultur og vores opslag om implementering af LMS. For yderligere spørgsmål, kan du kontakte os via contact@coleco.dk.